دیوار شهر کتاب، دیواری‌است برای گفت‌وگوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و نوشتن درباره علاقه‌مندی های مشترک
برای نوشتن و فعالیت در دیوار شهر کتاب به سیستم وارد شوید
زن و شوهری در راه شمال هستند تا مدارک خود را از مادر زن در شهری در شمال بگیرند و از هم جدا شوند. در طول مسیر آن ها در سالهای زندگی شان به عقب و جلو می روند گویی به دنبال واکاوی دلایل طلاق هستند. پسر عجیبی - که نمی دانیم‌کیست- در مقام راوی، داستان آن ها را برای ما روایت می کند و در تلاش است که آن ها به هیچ وجه در جاده نمانند و شب را در هتل بابل ... دیدن ادامه » نگذرانند.
مینا مکوندی و فاطمه خیاطی این را خواندند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
همیشه محاسن آدم‌ها رو ببینید ، نه معایبشون رو !
مینا مکوندی و فاطمه خیاطی این را دوست دارند
(همیشه) سخته ولی لازمه
۴ روز پیش، شنبه
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر بخواهی همیشه همه را راضی نگه داری
آن وقت خودت هیچ وقت طعم رضایت را نمی چشی.
مینا مکوندی این را خواند
سِیّد عِرفان باقِری و فاطمه خیاطی این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
در پشت جلد اینطور آمده :
فکر کن تمام آن‌چه برای آینده‌ات خیال کرده‌ای اشتباه از کار درآید؛ آن‌وقت چه می‌کنی؟ فرانسیس ماشین درس خواندن است و فقط یک هدف در سر دارد. تحمل نمی‌کند چیزی یا کسی راهش را سد کند، نه دوستانش و نه رازی گناهکارانه و نه حتی خود واقعی‌اش. اما وقتی فرانسیس با آلد آشنا می‌شود برای اولین بار در عمرش از نشان دادن شخصیت ... دیدن ادامه » حقیقی‌اش ترسی ندارد.
رادیو سکوت دومین رمان آلیس آزمن، نویسنده‌ی جوان انگلیسی، است و در قالب داستانی خلاقانه به روابط انسانی در دنیای مجازی می‌پردازد. داستانی گیرا، تند و تیز و خوش‌ساختار درباره‌ی روابط، کشف هویت‌های جوانی، مصائب خانوادگی، نظام آموزشی رقابتی و، از همه مهم‌تر، جوانانی که با همه‌ی این دشواری‌ها می‌کوشند به خود حقیقی‌شان وفادار بمانند. رادیو سکوت که دورن‌مایه‌هایی هم‌چون هویت، تنوع نژادی و آزادی انتخاب را به چالش می‌کشد سفری هیجان‌انگیز است، اثر هیجان‌انگیزترین نویسنده‌ی نسل خود.
فاطمه خیاطی و یگانه زربافتی این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
گــاهــی وقــت‌هــا
دروغ‌هــا
تــنــهــا چــیــزی هــســتــنــد کــه مــا را در کــنــار هــم نــگــه مــی‌دارد.
فاطمه خیاطی این را خواند
سِیّد عِرفان باقِری و مژگان خراسانیان این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
قانون زندگی این است
که
هرگاه احساس می‌کنیم همه چیز ما را گرفته‌اند ، باز درمی‌یابیم که هنوز چیزی برایمان باقی مانده.
سِیّد عِرفان باقِری و Sahar Rahbar این را خواندند
مژگان خراسانیان این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
همین که همه در حال تک‌روی هستند و هر کس به یک سمت و یک جهت و یک نفر و یک هدف و یک حکومت و یک دولت و یک جایگاه و یک ایده‌ی خاص تمایل دارد ، به من می‌فهماند که همه به سمت تک بودن و یکتایی تمایل شدید دارند.
اگر یکی نبود که این یک‌ها را مدیریت کند ، سنگ روی سنگ بند نمی‌شد و همه‌ی دنیا زودتر از این‌ها به هم می‌ریخت ، پس هم ((او)) هست و هم یکتاست. ... دیدن ادامه » اگر یکتا نبود ، کسی از تک‌بودن ایده و فکر و راه و هدفش دم نمی‌زد.
فاطمه خیاطی این را خواند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
میراث جاسوسان روایتی است از نقش پیتر گویلم، مأمور بازنشستۀ سرویس مخفی بریتانیا، در عملیاتی که به مرگ الک لیماس، بهترین عامل مخفی این سرویس، منجر شد. پیتر که دوران بازنشستگی‌ را در مزرعۀ خانوادگی‌اش در بریتانی می‌گذراند، پس از سال‌ها نامه‌ای را از سرویس مخفی بریتانیا دریافت می‌کند که او را برای توضیح دربارۀ اقداماتی که طی دوران ... دیدن ادامه » فعالیتش در سرویس انجام داده، به لندن فرامی‌خواند. در واقع پیتر گویلم در این رمان به شرح رویدادهایی می‌پردازد که در رمان قبلی لوکاره، جاسوسی که از سردسیر آمد، اتفاق افتاده است. او سعی دارد از اطلاعات سرویس در برابر نسل جدیدی که هیچ خاطره‌ای از جنگ سرد ندارد، دفاع کند. جان لوکاره، نویسندۀ بریتانیایی، پس از موفقیت بین‌المللی‌ در اثر پیشینش به همکاری‌اش با ام‌آی6 پایان داد تا تمام وقتش را صرف نویسندگی کند. میراث جاسوسان، که شخصیت‌هایش بار دیگر پا به دنیای ادبیات گذاشته‌اند، تأیید جسورانه‌ای است از قدرت نثر خلاقانۀ لوکاره.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
هرکسی که به خاطر تلفنی که پاسخی به آن داده نشده یا ماشین مدل‌بالای همسایه‌اش بی‌خواب شده بهتر است سریعاً کتاب اضطراب منزلت آلن دو باتن را مطالعه کند. دو باتن در این کتاب تلاش فراوان برای دستیابی به منزلت اجتماعی را بررسی می‌کند، جست‌وجویی که بیش از آسایش مادی با عشق سروکار دارد. نویسندۀ سیر عشق برای اثبات نظریه‌اش از تاریخ غرب و ... دیدن ادامه » اندیشه‌های سنت آگوستین تا ماکیاولی و آنتونی رابینز بهره می‌گیرد. دو باتن هنگامی که از فضایل مردم‌گریزی هوشمندانه، ارزش هنر، یا چرخاندن لابستر کنار ساحل صحبت می‌کند نه‌تنها اوقات سرگرم‌کننده‌ای را فراهم می‌آورد، بلکه بسیار مفید و ضروری است.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
رکسانه گی، نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز، با احساس و صمیمیت از غذا و بدن می‌گوید و از احساسات و درگیری‌های روانی خودش استفاده می‌کند تا نگرانی مشترک ما دربارۀ لذت، ظاهر، سلامت و زوال را از جنبه‌ای متفاوت به تصویر بکشد. او در گرسنگی نگاهی منتقدانه و متفکرانه به کودکی، نوجوانی و دهۀ سوم زندگی‌اش دارد. همه‌چیز با عملی خشونت‌آمیز علیه ... دیدن ادامه » او آغاز می‌شود که تغییرات سهمگینی را در بدن و زندگی‌اش در پی دارد و مخاطب را به واقعیات، رنج‌ها و لذت‌های زندگی امروزش می‌رساند. قدرت، لطافت و صراحت کلام گی او را به یکی از تحسین‌برانگیزترین نویسندگان نسل خود بدل کرده است. رکسانه گی حسی را که سنگین‌وزن بودن دارد، آن‌هم در دوره‌ای که هرچه درشت‌تر باشی کمتر دیده می‌شوی به شکلی عمیق و مؤثر، در کلام جاری می‌کند. او داستانی را روایت می‌کند که تا به حال گفته نشده ولی بیان آن ضروری است.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اجاره‌نشین‌ها همگی ساختمان را ترک کرده‌اند و اگر هری لسر، نویسند‌ه، اسباب ببندد لونسپیل دیگر برای خراب کردن ساختمان مشکلی ندارد. هری تا فصل آخر کتابش را تمام نکند آرامش و سکوت خانه‌اش را رها نمی‌کند؛ درحالی‌که لسر فکر می‌کند تنها ساکن ساختمان است، صدای ماشین تحریر نویسنده‌ای سیاه‌پوست او را به یکی از واحدها می‌کشاند. این مهمان ... دیدن ادامه » ناخوانده با خود ماجراهایی را به همراه می‌آورد که خط داستان به کلی تغییر می‌کند. برنارد مالامود در طی سی و هفت سال زندگی هنری خود برندۀ جوایز متعدد از جمله پولیتزر و جایزۀ ملی آمریکا شد و به پاس یک عمر دستاورد هنری از سوی آکادمی ملی هنر و ادبیات مدال طلا دریافت کرد. مالامود در اجاره‌نشین‌ها داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که مشغول نوشتن داستانی دربارۀ یک نویسنده است. متافیکشن یا فراداستان مالامود روایتی متفاوت برای مخاطبان خود فراهم کرده است.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
ایشیگامی، نابغۀ ریاضی همواره توجه زیادی به محیط اطرافش دارد، اما آنچه حقیقتاً توجهش را به خود جلب کرده همسایۀ دیواربه‌دیوار اوست. با اینکه آن‌ها چندان مکالمه‌ای با هم نداشته‌اند، ولی ایشیگامی خود را مسئول یاسوکو و دخترش می‌داند و سعی در محافظت از آن‌ها دارد. همسر سابق یاسوکو به قتل می‌رسد و... فداکاری مظنون Xمطرح‌ترین اثر کیگو ... دیدن ادامه » هیگاشینو است که جوایز متعددی را برای او به همراه داشته است؛ از جمله جایزۀ نائوکی که از مهم‌ترین جوایز ادبی ژاپن محسوب می‌شود. این رمان به زیبایی عناصر ادبیات ژاپن را در خود جای داده است. شخصیت‌ها با وفاداری و نیرنگ، عشق و سوءظن گرد هم جمع شده‌اند. به تدریج روابط احساسی رنگ‌و‌بویی دیگر به داستان می‌دهند. فداکاری مظنون Xنه‌تنها یک تریلر پرتب‌وتاب و جذاب است، بلکه روایت عاشقانه‌ای نامحتمل در دل خود دارد.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
خالکوب آشویتس روایتی است واقعی از زبان لالی سوکولوف اهل اسلواکی که در دوران جنگ جهانی دوم به اردوگاه کار اجباری آشویتس فرستاده و چندی بعد به عنوان خالکوب آنجا مشغول به کار می‎شود. او با استفاده از موقعیتش جان بسیاری را نجات می‎دهد. تجربیات لالی و ماجرای عاشقانه‎اش با دختری به نام گیتا، که او شماره‎اش را بر ساعدش خالکوبی کرده، روایتی ... دیدن ادامه » خواندنی را پدید آورده که صحت آن با اسناد و مدارک مختلف تأیید شده است. هدر موریس، نویسندۀ داستان، اعتقاد دارد: «‎خالکوب آشویتس داستان دو انسان معمولی است که در زمانی منحصربه‌فرد زیسته‌ و نه‎تنها آزادی‎ بلکه احترام، نام و هویتشان نیز از آن‎ها گرفته شده است.» روایت، زیبایی دوچندان خود را مدیون این است که در صحبت‎های لالی، زندانی شمارۀ 32407، هیچ شکافی میان حافظه و تاریخ وجود ندارد.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی اریک امانوئل اشمیت در روز تولد نُه‌سالگی‌اش موسیقی شوپن را می‌شنود، تصمیم به یادگیری پیانو می‌گیرد. اجرای باخ،‌ موتزارت و دبوسی برایش دشوار نیست، اما شوپن از دستش می‌گریزد. با آنکه نت‌ها را درست اجرا می‌کند، روشنایی،‌ لطافت و جادوی دنیای موسیقی او را درنمی‌یابد. در بیست‌سالگی وقتی در پاریس دانشجوی فلسفه است آموختن پیانو ... دیدن ادامه » را این‌بار با استادی لهستانی به نام مادام پیلینسکا از سر می‌گیرد. استادی سرسخت که شیوه‌های عجیبی برای آموزش دارد... اریک امانوئل اشمیت، نویسندۀ سرشناس فرانسوی، که آثارش بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و در میان مخاطبان محبوبیتی ویژه دارد، این‌بار با رمانی کوتاه دوست‌داران خود را همراهی می‌کند. اشمیت در مادام پیلینسکا و راز شوپن، مخاطبانش را به دل جوانی خود می‌برد، به زمانی که رسم زندگی و عشق را آموخته است.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
قتل اُتسویا شرح تحول رابطۀ دو جوان عاشق‌پیشه از طبقات اجتماعی متفاوت است که برای وصال، چاره‌ای نمی‌بینند جز فرار از خانۀ پدری و پناه بردن به افرادی مشکوک. آنچه در ابتدا عشقی معصومانه به نظر می‌رسد، به اقتضای شرایط، رنگ عوض می‌کند و مطابق با امیال نهانی شخصیت‌های داستان، چهرۀ دیگری به خود می‌گیرد.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
پس از اتفاقات مرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد، آلن در اولین روز صدویک‌سالگی‌اش همراه دوستش، یولیوس، سوار بالونی می‌شود که دقایقی بعد روی اقیانوس هند سقوط می‌کند. همان‌طور که در سبد بالون نشسته‌اند و چیزی به غرق شدنشان نمانده، کشتی بزرگی از کرۀ شمالی آن‌ها را از آب می‌گیرد. زمان زیادی نمی‌گذرد که صدویک‌ساله و ... دیدن ادامه » دوستش با کیف دستی‌ای حاوی اورانیم غنی‌شده در مرکز آشوبی سیاسی‌ قرار می‌گیرند که شخصیت‌هایی همچون کیم جونگ ـ اون، دونالد ترامپ، آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین را درگیر می‌کند و دیگر ماجراهای اتفاقی مرد صدساله را رقم می‌زند. یوناس یوناسون بار دیگر با قهرمان دوست‌داشتنی صدساله‌اش‌ بازگشته تا مخاطبان خود را بخنداند و لذت خواندن ماجراهای اتفاقی او، بدشانسی‌ها و تدابیر همیشگی‌اش را در دل آن‌ها بنشاند.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
داستان در زمان جنگ جهانی دوم می‎گذرد، وقتی که نازی‎ها کشور چک را اشغال کرده‎اند. زن جوانی که در پراگ پزشکی تازه‎کار است، از سر دلبستگی به استاد میان‎سالش، عضو گروه کوچک پارتیزانی آن‎ها شده و برایشان نامه‎ و اعلامیه‎ جابه‎جا می‎کند. کویِتا لگاتووا، نویسندۀ اهل چک، با نام حقیقی وییِرا هوفمانووا هرگز وارد حزب کمونیست نشد و به سیاست‎های ... دیدن ادامه » دولت اعتماد نداشت. او با استفاده از نام‎های مستعاری که از دوستانش وام گرفته بود، نوشته‎هایش را منتشر می‎کرد. به این ترتیب در سال 1957 شروع به نگارش کتاب تندیس‎ها کرد. سپس به مدت بیش از بیست سال دست به قلم نبرد. مردی از ژلاری، در سال 2002 منتشر شد. فیلمی بر اساس این رمان با نام ژلاری ساخته شد که در 2004 نامزد جایزۀ اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
آیلین دختری ناراضی و سرکش است که بعد از جنگ جهانی دوم زندگی اندوه‌باری دارد. او که در خانواده‌ای بی‌ثبات با پدری دائم‌الخمر به دنیا آمده و از نوجوانی تصمیم داشته از خانه فرار کند، در کشمکش‌های درونی خود غرق است. گذشته‌اش از او دختری تنها و افسرده ساخته است... آیلین توانست جزء شش نامزد نهایی جایزۀ ادبی من ‌بوکر شود. آتوسا مشفق که پیش ... دیدن ادامه » از این موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری از جمله؛ جایزۀ مک‌گلو، جایزۀ بنیاد همینگوی و جایزۀ یادبود دیوید فاستروالاس شده، در این اثر با توصیفات دقیقش به خوبی فضای غم‌انگیز و پررخوت روزهای پس از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. او با ظرافت از افکار مشوش و خیال‌بافی‌های آیلین پرده برمی‌دارد.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
عاقل بودن به‌خودی‌خود خطرناک نیست زمانی خطرناک می‌شود که خیال کنیم عاقل‌ایم.
۱۸ اسفند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
عیاش‌ترین مردان ، ماجراجویانی هستند در جست‌وجوی راز ، که در جنس زن همواره چیزی را ترجیح می‌دهند که زن از تقدیم آن خودداری می‌کند ، نه آن‌چه زن بر آن چوب حراج می‌زند.
۱۶ اسفند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
زن‌ها به این خاطر مورد پسند ما مردان واقع می‌شوند که مانند نگین یک معما باشند و به محض این‌که گره این معما اندکی شل شود ، جایگاه خود را در نظر ما مردان از دست می‌دهند. آیا زن‌ها تصور می‌کنند مردان فقط به دلیل جاذبه‌های جنسی به سمت آن‌ها جذب می‌شوند? این اشتباهی هست فاحش . مردان بیشتر جذب جنبه‌های رویای خانم‌ها می‌شوند تا جنبه‌های ... دیدن ادامه » جنسی.
شاهد?
اگر مردان پس از مدتی از زن‌ها کناره می‌گیرند ، به دلیل روزهایی است که با یک‌دیگر سر کرده‌اند نه شب‌ها روزهایی که زیر نور تند آفتاب به بحث می‌گذرد ، بیش از شب‌هایی که به هم می‌آمیزند ، جذاب بودن یک زن را از بین می‌برد.
۱۶ اسفند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
یه روزی می‌رسه که هیچ شاه و ملکه‌ای نباشه. اون زمان هم ، آدم‌ها باز اون‌قدری که باید ، همدیگه رو دوست ندارن و این قضیه چیزی رو حل نمی‌کنه ، ولی دست‌کم اون زمان دیگه کثافت‌های کمتری تو دنیا هستن که ما باید بابت زندگی‌شون پول کلون بدیم.
۱۶ اسفند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه تازه‌ترین نمایشنامۀ مارتین مک‌دونا است. نمایشنامه در کپنهاگ در خانۀ هانس کریستین اندرسن، نویسندۀ بزرگ، می‌گذرد. اندرسن راوی قصه‌ها و افسانه‌هایی دل‌انگیز است و میلیون‌ها نفر دوستش دارند، اما رازهای تلخ و سیاهی دارد که آن‌ها را از جهان خارج مخفی نگه داشته است. مک‌دونا در فضایی که خیلی از منتقدان ... دیدن ادامه » آن را «سوررئالیستی» خوانده‌اند، داستان متفاوتی دربارۀ اندرسن روایت می‌کند.
۱۶ اسفند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش‌نامه‌ ی «در خانه‌ ام ایستاده بودم و منتظر بودم باران بیاید» درباره‌ ی نوجوانی ست که در سنین پایین به دلیل سخت‌ گیری‌های بیش‌ از حد پدرش از خانه فرار می‌کند. در این مدت مادر و خواهرانش در انتظار وی به سر می‌برند، اما هیچ نامه یا حتی کارت‌ پستالی از او دریافت نمی‌کنند. اکنون پس از سال‌ها او به خانه برگشته و آمده تا آوارگی‌هایش ... دیدن ادامه » را به پایان برد...
۰۵ دى
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
صفحه 1 از 12