:  نشر نو
:  ۸۴
دیوار این ناشر | کل دیوار
دیوار شهر کتاب، دیواری‌است برای گفت‌وگوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و نوشتن درباره علاقه‌مندی های مشترک
برای نوشتن و فعالیت در دیوار شهر کتاب به سیستم وارد شوید
داستان به شکل آرام پیش میره. اگر خواننده با این مسئله مشکل نداشته باشه با خواندنش سرگرم میشه
مینا مکوندی این را خواند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
قدرت شهود بالای نویسنده در کنار بررسی چند وجهی مسائل این کتاب رو خوندنی کرده و میتونم این نوید رو به خوانندگان این اثر بدم که در واقع با خواندن این کتاب با یک تیر چند نشان میزنند و خلاصه ای مفید و واقع گرایانه از سیر اقتصاد,فلسفه,جامعه شناسی ,روانشناسی در بستری آمیخته به تاریخ و تکامل بهشون ارائه میشه. دو کتاب بعدی ایشون با نام های انسان ... دیدن ادامه » خداگونه و 21 درس برای قرن 21 مکمل این کتاب هستند .
مینا مکوندی این را خواند
با سلام
چقدر کتابهای این نویسنده سر و صدا کرده و توی یکسال گذشته به صورت پراکنده از این ور و اون ور خیلی زیاد اسم کتابهارو میشنوم... واقعا اینقدر خواندنی و جذاب هستن یا درگیر موجی از تبلیغات هستیم؟
البته این خصوصیت اخلاقی من هست که وقتی کتابی، آهنگی یا ... دیدن ادامه » فیلمی خیلی زیاد سر و صدا میکنه تا مدتی نسبت بهش عقب نشینی میکنم.
۱۰ دى
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کتاب بسیار عالی و تاثیر گذار بود و اونقدر لذت بردم که جزء معدود دفعاتی بود که اصلا متوجه نبودم دارم ترجمهء یک کتاب رو می خونم. ترجمه هم به نظرم بسیار روان و عالی بود.
بسیار عالی و زیبا کتابی هست که هم تاریخی هم فلسفی و هم زیست شناسی هست به نظرم همه باید این کتاب و کتابهای بعدی این نویسنده رو بخونن
۱۳ آذر
چند وجهی بودن روایت کتاب در کنار استنتاج های جالب براساس شهود و قدرت تحلیلی زیاد آقای حراری و البته همکارانشون این اثر و اثر بعدی ایشون انسان خداگونه رو بسیار خواندنی و با ارزش کرده . افسوس که با سانسور و بایکوت فروش در ایران مواجه شده
۰۲ دى
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
میدانیم که اطلاعات و معنا یکی نیستند. به عبارت کلی، معنا عبارت است از گنجاندن قسمت‌های کوچک در متنی بزرگتر و یکپارچه، در حالی که اطلاعات برعکس این است. اطلاعات در بهترین حالت به صورت کدهای دودویی منتقل می‌شود، در حالی که معنا به صورت نمادین‌تری منتقل می‌شود. اطلاعات را اداره یا پردازش میکنند، ولی معنا را تفسیر میکنند.
اکنون مشخص است که نمی‌توانیم به نفع معنا از اطلاعات صرف‌نظر کنیم، چون فعالیت عاقلانه در دنیای کنونی نیازمند این است که بتوانیم با سیل اطلاعاتی که از طریق پیوندهای بسیار متفاوت منتقل می‌شود برخوردی نقادانه داشته باشیم.
هرکه اصرار ورزد که باید همه چیز را خود تجربه کند مسلماً ناکام میشود. مسأله این‌جاست که فناوری مدرن هر‌ روز بیش از پیش ما را به ناظران و مصرف‌کنندگان منفعل تبدیل میکند، و هرچه میگذرد از اینکه بازیگری فعال باشیم بیشتر فاصله می‌گیریم. این مسأله ما را به کمبود معنا دچار می‌کند.

کتاب ... دیدن ادامه » فلسفه ملال
اثر لارس اسونسن
برگردان افشین خاکباز
نشر نو
صفحه ۳۳

مینا مکوندی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
رایج ترین نظریه به این واقعیت اشاره میکند که مرد از زن قوی‌تر است و میتواند از نیروی جسمانی خود برای انقیاد زن استفاده کند. یک نسخهٔ باریک اندیشانه‌ترِ این ادعا اصرار بر این دارد که قدرت مرد به او امکان می‌دهد تا کارهایی را که زور بازوی زیادی می‌طلبد در انحصار خود بگیرد، مثل شخم زدن زمین و درو کردن محصول. این به مردان امکان اعمال کنترل بر تولید غذا را می‌دهد ، که به نوبهٔ خود به نفوذ سیاسی تعمیم می‌یابد.
این تاکید بر زور بازو دو مشکل دارد. اولاً این گفته که «مردها از زن ها قوی ترند» تنها به طور میانگین صحیح است و فقط در مورد برخی از توانایی ها صدق میکند. ( برای نمونه بیشتر مردان زور بازوی بیشتری از زنان دارند اما میلیون ها زن نیز وجود دارند که از میلیون ها مرد زور بازوی بیشتری دارند - توضیح ادمین) معمولاً زنان در مقابل گرسنگی و بیماری و خستگی مقاوم‌تر از مردان هستند. همچنین زنانی هستند که سریع‌تر از بسیاری از مردان می‌دوند و وزنه‌های سنگین‌تری بلند میکنند.
به علاوه مشکل‌ساز ترین نکته در این نظریه این است که زن ‌ها در طول تاریخ اساساً از کارهایی که نیاز به نیروی جسمانی کمی داشته( مثل کشیش بودن، امور قضایی و فعالیت های سیاسی) کنار گذاشته شده اند، در حالی که در کارهای یدی دشوار مثل کار در مزارع ، صنایع دستی و کارهای خانگی درگیر بوده‌اند. اگر تقسیم قدرت سیاسی با نیروی جسمانی رابطه مستقیم میداشت، زنان قدرت سیاسی بیشتری میداشتند.
از ... دیدن ادامه » این مهم‌تر که میان انسان‌ها رابطهٔ مستقیمی میان توانایی جسمانی و قدرت اجتماعی وجود ندارد. معمولاً افرادی که شصت سال به بالا دارند بر کسانی که بیست و چند ساله‌اند اعمال قدرت میکنند، اگرچه بیست و چند ساله ها بسیار قوی‌ترند.

کتاب انسان خردمند
نوشته یووال نوح هراری
برگردان از نیک گرگین
نشر نو
صفحات ۲۲۲و ۲۲۳

مینا مکوندی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کتابی به معنی کلام عالی و تاثیرگذار و حتی میتوان گفت یکی از بهترین کتابهای که در چندسال اخیر خواندم . از حق نباید گذشت که ترجمه کتاب نیز شیوا و روان است . خواندن این کتاب به اهل تفکر پیشنهاد میگردد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
لطفن متنی را که به عنوان توضیح این کتاب منتشر کرده اید بازبینی بفرمایید. غلط‌های نگارشی و املایی در متن زیاد است. سپاس
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
زمانی که فرد تجارب جبران ناپذیر و غیر قابل تغییرش را بپذیرد، خوارشماری او خود به خود از بین می رود، چون خوار شماری هم به نوبهء خود برای انکار واقعیات گذشته به کار می رود.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
و در ورای اینها، صحبت از ناآرامی ست. نآرامی بسیار.
تاریخ دروغ فاتحان است یا خود فریبئِ شکست خوردگان؟؟؟
یا هر دو ... :)
فاطمه خیاطی و مینا مکوندی این را خواندند
خسرو نوروزی این را دوست دارد
پیشنهاد میکنم نظر بنده در وبلاگم را نیز در مورد این کتاب و ترجمه آن مطالعه کنید و در صورت تمایل نظر دهید.
با تشکر
۱۷ تير
آثار بارنز رو هر کسی نمیتونه درست ترجمه کنه . ترجمه " درک یک پایان " از ترجمه کتاب " فقط یک داستان " خیلی بهتره با وجود تلاش قابل تحسین آقای سهیل سمی در ترجمه کتاب دوم ، اما احاطه علمی آقای کامشاد در ترجمه کتاب " درک یک پایان " واقعا تحسین برانگیزه ... دیدن ادامه » ، با این حساب ترجمه هایی که از سایر کتابهای جولیان بارنز مانند " طوطی فلوبر" و " هیاهوی سکوت " و " سطوح زندگی " شده اصلا قابل اطمینان نیست و حق مطلب رو ادا نمیکنه
۰۵ مرداد
بله به نکتهِ حائز اهمیتی اشاره فرمودید.
امیدوارم ترجمه ی مناسبی از کتاب "طوطی فلوبر" را پیدا کنم.
با تشکر.
۰۶ مرداد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
ظاهراً یکی از تفاوت های جوانی و سالمندی این است که وقتی جوانیم
آینده های مختلفی برای خود اختراع می کنیم, و وقتی پیر می شویم,
گذشته های مختلفی برای دیگران.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
هرچند برای این سال‌وزمانه گران است ولی برای نویسندگان و همۀ کسانی که با متن و نوعی از نوشتن سروکار دارند بسیار راهگشا است.
از این گذشته تا آنجا که من اطلاع دارم از این نوع واژه‌نامه فقط یکی دیگر در فارسی داریم که «فرهنگ طیفی» از جمشید فراروی ناشر هرمس هست که در سال 1387 چاپ شده است.
هرچند داشتن یکی از آن‌ها ممکن است کافی باشد ولی به نظر ... دیدن ادامه » می‌رسد هر دو باهم بهتر است.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
«ولی آنچه در حافظه می‌ماند همیشه آن چیزی نیست که شاهدهش بوده‌ایم.» صفحه 3

«ما در زمان به سر می‌بریم، زمان ما را محدود و متعین می‌کند، و زمان است که وظیفه دارد تاریخ را محک بزند، مگر نه؟ ولی اگر زمان را نفهمیم، از راز آهنگ و پیشروی آن سر در نیاوریم، چه بخت و مجالی با تاریخ داریم- حتی با تکه‌ای کوچک و مشخص و معمولا غیر مستند، یعنی تاریخ معاصر خودمان؟» صفحه 68

«سرانجام ... دیدن ادامه » هستند کسانی که تمام توان‌شان را در این راه خرج می‌کنند که، به هر قیمت شده، دیگر آسیب نبینند. و اینها افراد بی‌رحمی می‌شوند که باید مراقب‌شان بود.» صفحه 51

«قانون، جامعه، دین، همگی می‌گویند نمی‌شود شخص سالم و سرعقل باشد و خود را بکشد. شاید مقامات دولتی می‌ترسند که دلیل آوردن برای خودکشی ممکن است ماهیت و ارزش زندگی را به وجهی که دولت سامان داده است زیر سوال ببرد- و همین‌طور مواجب پزشکی قانونی را.» صفحه 57

«هرچه بیشتر می‌آموزی، کمتر می‌هراسی. «آموختن» نه به مفهوم تحصیل دانشگاهی، بلکه به معنای شناخت عملی زندگی.» صفحه 94

«آیا زندگی من افزونی یافته بود یا فقط زیاد شده بود؟» صفحه 100

«بگذار زمان کافی بگذرد، آن‌وقت بهترین تصمیمات‌مان دمدمی و یقین‌های‌مان بلهوسی جلوه خواهد کرد.» صفحه 106

«روی رابطه‌ای شرط می‌بندی، به جایی نمی‌رسد؛ به سراغ رابطه دیگری می‌روی، آن هم به جایی نمی‌رسد: ولی آنچه تو در این میان از دست می‌دهی چه بسا نه سرجمع دو منفی ساده بلکه مضرب چیزی باشد که وسط گذاشته‌ای.» صفحه 118

«گاهی فکر می‌کنم مقصود زندگی آشتی دادن ماست با مرگ آنی- از طریق فرسایش تدریجی ما، با نشان دادن به ما که زندگی، هرچه هم به درازا بکشد، آن‌طورها‌ که تعریف می‌کنند نیست.» صفحه 120
مینا مکوندی ، مریم طالبی و فاطمه خیاطی این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
این کتاب دارای دو بخش است. هر دو بخش از زبان راوی نوشته شده است. راوی داستان در بخش اول در مورد شور و هیجان بچگی و دوران دبیرستانش حرف می‌زند. اینکه سه دوست صمیمی بودند و ناگهان یک نفر به نام «اِیدرئین فین» به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. فین شخصیت فلسفی‌واری دارد و سعی می‌کند با معلمان و دوستان خود به مانند یک فیلسوف برخورد کند. بچه‌ای تنها و گوشه‌گیر است که با ورود به گروه راوی داستان بیشتر با او و خلق و خوی‌اش آشنا می‌شویم. در ادامه این چهار دوست صمیمی وارد دانشگاه می‌شوند. راوی اولین ماجرای عشقی‌اش را تجربه می‌کند. حتی به دیدار خانواده دوست دخترش هم می‌رود. دیداری که اساس بسیاری از ماجراهای دیگر و اصلی داستان است. پس از این دیدار دوست دخترش از او جدا می‌شود و به سراغ دوستش، ایدرئین، می‌رود. راوی در اینجا به شدت بهم می‌ریزد و بدتر اینکه ایدرئین نیز نامه‌ای به وی می‌زند و به اصطلاح نمک روی زخمش می‌پاشد. در انتهای فصل اول به یک باره راوی به سراغ زمان حال می‌رود. زمانی که بیش از 40 سال از ماجراهای گفته شده گذشته است و وی دارای یک دختر بزرگ است. این فصل با یک شک پایان می‌پریزد. ایدرئین خودکشی می‌کند!

در فصل دوم در پی دریافت یک نامه از مادر دوست دختر سابقش که فقط یک بار او را دیده بود، متوجه می‌شود که ایدرئین دفترچه خاطراتی دارد و این دفترچه خاطرات پیش مادر دوست دختر سابقش است. این دفترچه به همراه مبلغی پول برای راوی به ارث رسیده است. و ...

نحوه ... دیدن ادامه » روایت داستان خیلی جذاب نبود. اگرچه ترجمه بد هم تاثیر زیادی در این مساله داشت که در بخش بعدی به آن می‌پردازم. درواقع در کل کتاب ما درگیری‌ها ذهنی و واقعی نویسنده مواجه هستیم. درگیری‌هایی که مثل تمام انسان‌ها گاهی در یک جهت هستند و گاهی خلاف جهت یکدیگر عمل می‌کنند. افکار راوی همیشه حرف غالب داستان است و خواننده مدام با تفکرات عجیب و گاهی فلسفی او مواجه می‌شود. البته این تفکرات برخی اوقات برگرفته از حرف‌های دیگران، خصوصا دوستش ایدرئین، است. بهرحال، این مساله گاهی واقعا آزار دهنده است. توضیحات زیاد و با جزئیات شاید برای کسی که زیاد رمان نمی‌خواند جالب باشد. اما لااقل برای من کلیت داستان و نحوه روایتش کشش زیادی نداشت.

در این رمان خبری از تعلیق و کشش آنچنانی نباشید. داستان خطی است. اگرچه دارای اوج، وقتی که دوستش خودکشی می‌کند و مسائل بعد از آن، است اما همین اوج و فرود هم با توضیحات بیش از حد راوی تاثیر خود را از دست می‌دهند.

مباحث فلسفی کتاب بیشتر در مورد وجودیت انسان، زمان و نحوه برخورد ما با آن و تاثیر زمان و انسان بر هم است. نویسنده سعی کرده است تا ذهنیات و تفکرات یک انسان عادی، در اثر برخورد با یک انسان تا حدودی فلسفی را به تصویر بکشد. این مساله شاید برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد. بدون اینکه خودمان بخواهیم و یا حتی دوست داشته باشیم وارد یک رابطه می‌شویم، با جنس موافق یا مخالفش مهم نیست، که باعث بهم ریختن ذهنی می‌شود. ما را با خود وارد دنیای جدیدی می‌کند که شاید هرگز به آن توجه نمی‌کردیم. سوالاتی برای ما پیش می‌آورد که هرچند ساده هستند اما جواب دادن به آن‌ها واقعا سخت و گاهی غیرممکن است. باید توجه کنید که در این کتاب هم پاسخی به این سوالات داده نمی‌شود. بلکه مانند بسیاری از کتاب‌های دیگر این سوالات پرسیده می‌شوند و نظریات نویسنده، از طریق راوی، به ما گفته می‌شود. اما شاید با خواندن کتاب نظریات جدیدی به دانسته‌های قبلی شما در مورد برخی مسائل فلسفی داده شود.

در مورد ماهیت روانشناسی داستان هم باید مطالبی بیان کنم. در این داستان ابتدا با پسری مواجه می‌شویم که در دنیای کودکی‌اش زندگی می‌کند. کارهای بچه‌گانه می‌کند اما وجود دوستی او را کمی تکان می‌دهد. نکته قابل تامل اینجاست که تمام داستان بچگی این پسر از زبان راوی بعد از گذشت 40 سال بیان می‌شود. همانطور که خود راوی هم می‌گوید و در فصل دوم کاملا مشخص می‌شود، تمام داستان، گفت و گوها و اتفاقات بچگی این پسر شاید واقعا آن چیزی نباشد که می‌خوانیم. درواقع، این‌ها ذهنیات و شاید حتی رویاهای خود راوی است. این نکته بسیار مهمی است. همه ما این‌گونه هستیم. رخ‌دادهای گذشته را بعد از گذشت سال‌ها آن‌طور که می‌خواهیم، دوست داریم و یا فکر می‌کنیم درست است به خاطر می‌آوریم. آیا می‌شود به این هاله‌های ذهنی و رویاهای گاها اشتباه اتکا کرد؟ سوالی است که باید جواب داده شود. مطالب روان‌شناسی دیگری هم می‌توان بیان نمود که خودتان با مطالعه کنید آن‌ها را درک خواهید کرد.

کتاب قطعا ارزش یک بار خواندن را دارد. توصیه می‌کنیم اگر به این نوع ادبیات، ساده، روان و تا حدودی فلسفی، علاقه دارید، حتما مطالعه کنید و لذت ببرید.
مینا مکوندی این را خواند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق‌العاده زیبا
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
"اگر یک بار دیگر به دنیا می آمدم, هرگز کشاورز نمی شدم."
خسرو پرویز و محسن تهمتن این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر «خوشبختی» را «توقعات» تعیین می‌کند، پس دو رکن جامعه ما - رسانه‌های گروهی و صنعت تبلیغات - ممکن است ناآگاهانه در حال خالی کردن ذخایر خشنودی دنیا باشند.

اگر شما پنج هزار سال پیش جوانی هجده ساله بودید و در روستایی کوچک زندگی می‌کردید چه بسا خود را جذاب می‌دانستید، زیرا فقط پنجاه مرد دیگر در روستای شما زندگی می‌کردند و اغلب آنها ... دیدن ادامه » یا مسن بودند و جای زخمی بر چهره داشتند و چروکیده بودند، یا هنوز پسر بچه بودند اما اگر امروز نوجوان باشید، به احتمال زیاد احساس کمبود خواهید کرد. حتی اگر پسرهای دیگر در مدرسه بدقیافه باشند، شما خود را با آنها مقایسه نمی‌کنید بلکه با ستارگان سینما و ورزشکاران و مانکن‌های مشهوری می‌سنجید که روزانه در تلویزیون و فیس‌بوک و تابلوهای بزرگ تبلیغاتی می‌بینید.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
بی تردید ارزش چنین کتاب هایی بیش از آن است که بتوان با چند جمله آن را تشریح کرد. کتاب انسان خردمند می تواند یکی از کتاب های مرجع و خوب در مورد روند تکامل شناختی و اجتماعی و اقتصادی... انسان حاضر باشد. البته جلسات و متن ها و احتمالا کتابی در رابطه با نقد این کتاب هم برگزار و منتشر شده و می شود. اما به باور من هر کس که این کتاب را می خواند باید ... دیدن ادامه » قبل از ان پیشداوری ها و تعصب ها را کنار گذاشته و سپس به سراغ این کتاب برود. بی تردید بسیاری از نظریه ها و باورهای مطرح شده را می توان رد یا قبول کرد اما رد یا قبول آن مستلزم مطالعه بیشتر در این زمینه ها است. مترجم محترم هم کار بسیار خوب و قابل قبولی ارائه داده اند.
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کتاب بسیار ارزشمندی هست
ادامش را حتما در کتاب انسان خداگونه دنبال کنید
۲۸ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از خواندن این کتاب، قظعن اون آدمی نخواهید بود که قبل از خواندن این کتاب بودید.
۰۵ آذر ۱۳۹۷
چرا؟ میشه بیشتر توضیح بدهید. ممنون
۱۰ آذر ۱۳۹۷
این کتاب در مورد تاریخ بشر هست هرچند مختصر اما عمیق و حتما چنین کتابی دیدگاه شما رو در مورد جهان هستی دگرگون میکنه. خودتون بخونید متوجه میشید بهتر
۱۱ آذر ۱۳۹۷
با شما موافقم.
۱۲ آذر
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
از جمله کتابهاى خوب و بى نظیر که ترجمه خوبش در انتقال مطلب کتاب خیییلى تاثیر داره و خوانش کتاب رو به تمام مردم ایران پیشنهاد میکنم چرا که چراغ خوبى براى آینده است
۱۳ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از خواندن کامل کتاب دوباره از صفحه اول شروع کردم
۱۵ شهريور ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
از جمله کتاب های که وقتی شروع کردم نتونستم زمین بذارم . از بحث ها تکاملی و تاریخی انسان گرفته تا مباحث فلسفی و جامعه شناسی در این کتاب است و در عین حال قلم روان وزیبا . میتونید سخنرانی هاش هم در ted talk گوش بدید .
۱۰ شهريور ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
گاهی فکر میکنم مقصود زندگی آشتی دادن ماست با مرگ آتی از طریق فرسایش تدریجی ما، با نشان دادن به ما که زندگی، هر چه هم به درازا بکشد، آن طورها که تریف می کنند نیست.
#چالش_نقل‌قول
۱۹ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
درود ومهر!
پی دی اف این کتاب یافت میشه؟!
۰۹ مرداد ۱۳۹۷
بله پی‌دی‌اف کتاب تو سایت طاقچه هست
۲۹ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کتاب فوق العاده عالی، بنظر من تو هر خونه ای یدونش واجبه و خوندن حداقل یبارش برا هر نفر
۲۰ تير ۱۳۹۷
درود ومهر!
پی دی اف این کتاب یافت میشه؟!
۰۹ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
این را که امروزه ملال احتمالا گسترده‌تر از هر زمان دیگری است می‌توان با توجه به این نکته ثابت کرد که درمان‌های موهوم آن بیش از هر زمان دیگری است. علت اینکه می‌بینیم تعداد چیزهایی که جانشین معنا شده‌اند افزایش یافته است این است که تعداد معناهایی که نیازمند جانشین هستند بیشتر شده است. هنگامی که با فقدان معنای فردی روبه‌روییم، باید با سرگرمی‌های مختلف، یعنی معناهای جعلی، به دنبال خلق جایگزینی برای آن باشیم. یا پرستش شخصیت‌های مشهور را در نظر بگیرید که باعث می‌شود مردمی که زندگی خودشان از هرگونه معنایی تهی است کاملا مجذوب زندگی دیگران شوند. آیا شیفتگی ما به چیزهای عجیب و غریب، که رسانه‌های جمعی هر روز به آن دامن می‌زنند، ثمره‌ی آگاهی ما از این ملال نیست؟ هجوم سراسیمه به سرگرمی‌ها دقیقا ترس از خلأ بزرگی را نشان می‌دهد که پیرامونمان را احاطه کرده است.

«کتاب فلسفه ملال ؛ لارس اسوندسن، ترجمه افشین خاکباز، صفحه 30»

http://ideality.ir
۱۶ فروردين ۱۳۹۷
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
#راوی_شهرکتاب‌_آنلاین


حالا ... دیدن ادامه » که به گذشته فکر می‌کنم می‌بینم این خیلى هم سنگدلى نبود که به من خبر دادند سر و سرى با هم دارند. اما بى موقع بود و دست ورونیکا هم پشت کل قضیه مشاهده می‌شد. ولى من چرا به سیم آخر زده بودم؟ غرورم جریحه دار شده بود؟ فشار پیش از امتحانات مزید بر علت شده بود؟ تنها بودم؟ همه این‌ها بهانه است. احساسى که حالا داشتم نه شرم بود نه احساس گناه، بلکه چیزى نادرتر و نیرومندتر از این هر دو احساس در زندگیم: پشیمانى...


«برشی از این کتاب را بشنوید با صدای خانم #زهرا_راد در سایت شهرکتاب آنلاین»

۲۱ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
آمیزه واقعیت فانی بودن، و آگاهی ما از آن، همه پرسش های فلسفی را در خود جای می دهد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
صفحه 1 از 3