:  افراز
:  ۸۲۸
دیوار این ناشر | کل دیوار
دیوار شهر کتاب، دیواری‌است برای گفت‌وگوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و نوشتن درباره علاقه‌مندی های مشترک
برای نوشتن و فعالیت در دیوار شهر کتاب به سیستم وارد شوید
انگار گذشته هنوز همین جا بود و من درست موقعی که از زمان حال خسته شده بودم، خیلی راحت تونستم بیام و ببینمش و یه فنجون چای باهاش بخورم(ص دویست و سه)
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
این کتاب درباره زنی از طبقه متوسط است که روزی نتیجه دختری اش به خاطر بیماری مادرش نزد وی می آید. بخش بیشتر کتاب درباره تلاشهای این جده و نتیجه است برای شناخت یکدیگر به همراه توصیف طبقه فقیر هند و شرح زندگی زنان هندی
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اکثر داستانها در عین سادگی مفاهیم بزرگی رو انتقال میدن و مخاطب رو با دنیای که ما در ایران کمتر ازشون باخبریم آشنا میکنه
نکته دیگر تنوع مکانی نویسنده هاست، بطوریکه با نویسنده گان مطرحی از کشورهای مختلف با سبک و سیاق متفاوت اندکی زمان گذروندن میتونه شیرین باشه.
و در آخر، بعضی داستانها آنقدر غنی هستند که براحتی میتونن شالوده یک فیلمنامه ... دیدن ادامه » باشن
روژیتا احمدی و یوسف نیک نژاد این را خواندند
مژگان خراسانیان این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
ممنونم بسیار عالی و سودمند بود سپاس فراوان
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
تو باید درک کنی که شایسته بهترین زندگی هستی
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
" من نمیتونم بدون مبارزه شکست بخورم"
مهنّا صحافی و فرشته حسین پور این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
چه پیشگفتار سراسر خنده دار و مضحکی !کدام بقول آن اقای مسئول .......بیسوادی گفته سرسبز ترین حیات معنوی اسلام.ژرفا بخشیدن .... چه زیبا کلمات را به عاریه گرفته است. خدمت این اقائی که دلش در گرو تصوف است عرض می کنم .می دانی آقا امام رضا علیه السلام در باره این فرقه ضاله منحرف چه فرمودند؟ حتما نه فرمودند اگر کسی در نزد او از تصوف حرفی زده شود واو تبری نجوید از ما نیست .اقای نویسنده برات دعا می کنم خدا عاقبتت را بخیر کند.
خوانندگان محترم و بزرگوار :
برای شناخت بیشتر این فرقه ضاله گمراه و اینکه هر حکومت باطلی بر سریر قدرت نشسته است موافق این فرقه بوده است .
... دیدن ادامه » لطفا کتاب ( جلوه حق ) از ایت الله العظمی مکارم - نقدی بر مثنوی-کتاب ارزشمند (عرفان و تصوف و.موضع تشیع در برابر تصوف )از مرحوم الهامی را مطالعه کنند .
انشالله خداوند نویسنده را با احمد جام و همفکرانش محشور فرماید
گله ای هم از اقای افتخار زاده واقعا حیفت نیامد وقتت را تلف کردی برای ترجمه این چرندیات. این کجا و ترجمه کتب شرح نهج البلاغه شریف کجا .اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا خدایا شاهد باش ما از هرچه صوفی و تصوف هست برائت می جوئیم .
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کل کتاب گنگ بود.حس میکردی وارد یه دنیای پر از مه شدی و آدماش شبح هستن
مژگان خراسانیان و Emile آژار این را خواندند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
از متن کتاب:
چهارده سالم بود که داداشم ازدواج کرد خانومش با بقیه فرق می کرد. همش مجله های سینمایی می خوند و فیلم می دید. فیلمایی که برادرش از تهران گیر می آورد و واسش می فرستاد. با تماشای اون فیلما دنیای منم عوض شد. آرزو عاشق اینگرید برگمن بود. آرشیو همه ی فیلماشو داشت. پوستراشو زده بود به دیوار. مامانم و صنم از کاراش حرص می خوردن. ولی داداشم ... دیدن ادامه » می گفت مهم اینه که قورمه سبزی خوب جا بیفته و بوش تو خونه بپیچه که اینم به راهه. بقیه ش دیگه با یه بچه حل می شه. بذارین یه شکم بزاد. همین طورم شد. یه روز همه ی اون پوسترا و فیلما رو به من داد و گفت من جرات و جربزه شو نداشتم ولی تو واسه رسیدن به رویاهات کوتاه نیا...!
هدیه کلانتری این را دوست دارد
تنها قسمتی از این نمایش نامه که خوب بود همین متن کوتاه بود. مابقی هیچ...
۰۴ شهريور
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
بختیارعلی نویسنده رمان تحسین شده آخرین انار دنیا مانند رمان‌های دیگر خود شخصیت‌هایی فرا‌انسانی اما باورپذیر خود را در فضای شاعرانه این رمان خلق کرده. یکی از این شخصیت‌ها شخصیت غزل‌نویس است که درباره او در بخشی از رمان می‌خوانیم که «موجودی که نوعی ماجرای خیالی و افسانه‌ای در تولد او وجود دارد. انگار که از همان کودکی از دست شیاطین فرار کرده باشد» تقدس زدایى و نقد درونى و رادیکال وى از مفهوم موجود ناسیونالیسم کردى، شاعرانگی ناب و نگاهی فلسفی به مفاهیم هستی و حضور عناصر جنگ و بیگانگی انسان‌ها او را نویسنده‌ای پیشتاز و منتقد می‌کند. در ادامه بخشی از رمان«غزل‌نویس و باغ‌های خیال» را که بیانگر بخشی از رابطه خیال و فاجعه و جنگ در باغ‌های خیال این رمان است آورده می‌شود.

«باغ‌های خیال،از آن رو زیبایند که دکورحقیقت نمی‌شوند واگر خیال تبدیل به چیزی شود که راستی را بپوشاند؛ نیرویی می‌شود ترسناک...مرا ببخش ای برادر غریبم،تصور می‌کنم شما می‌خواهی که من وتو با هم چیزی درست کنیم که کثافت و زشتی این شهر را پنهان کند...اگر می‌خواهی که خیال من به یاری تو بشتابد، کاری نکن این همه زشتی را نبینی...خیال سفری زیباست اما نباید فاجعه‌ها از یاد انسان بروند.»

... دیدن ادامه » در پشت جلد کتاب آمده است:

... این کتاب را با آشفته‌ترین مخلوقات آن آغاز خواهیم کرد، با غزل‌نویس، مردی که شاید از برخی جهات توصیف کردن آن سخت و معرفی او دشوار باشد. چراکه گاهی با شفافیت بی‌مانند ظاهر خواهد شد و گاهی مرموز و پرطلسم. موجودی است که نوعی ماجرای خیالی و افسانه‌ای در تولد او وجود دارد. انگار که از همان کودکی از دست شیاطین فرار کرده باشد....
هولدن کالفیلد این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
من این کتاب را به شما توصیه نمی کنم چون به راحتی در این کتاب بخش هایی را می یابید که شباهت زیادی به کتاب های هری پاتر اثر جی. کی. رولینگ دارند .کاملا مشخص است که نویسنده از کتاب هری پاتر در نوشتن این کتاب اسنفاده کرده است و با این کار، ارزش کتاب خود را نیرز از بین برده است، زیرا اکثر افراد با مجموعه هری پاتر آشنایی دارند.
علیرضا بابایی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
درسته این کتاب جوایز خوبی رو گرفته و نویسنده ی بسیار مشهور و موفقی داره ولی نمیدونم چرا این کتابو دوس نداشتم. یا اشکال از نویسنده بود یا مترجم...
پرداختن به جزییات به نظرم زیاد از حد بود، بعضی جاها نمیفهمیدی داستان از زبون کی داره روایت میشه که البته این شاید مشکل از من بوده و همین باعث شد بعضی فصل ها رو دو سه بار بخونم، اسامی و آدرس هایی ... دیدن ادامه » که عملا به هیچ دردی نمیخورد، غلط نگارشی که تا دلتون بخواد، و ... کلا توقع خیلی بیشتری داشتم
مجید حاج حسینی این را خواند
ریحانه معظمی و علی همتی این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلییییییییی خوب بود
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
گلوله مثل داسِ گندم‌زار آن‌ها را درو کرد. قاسم با چهره‌ی خیس، یک دور چرخید و مثل کودکی که شیرینی دلخواهش را دریافت کرده باشد لبخندی زد، انگار الان از «چاه» تاریک و پرخونی که پله‌های قلعه‌ی حاصبیا را لکه‌دار کرده بیرون می‌آید. بدنش از سنگ جدا شد؛ چون گلوله طناب را پاره کرد تا گوشتش را بدرد. کمان خون از گردنش فوران کرد. دو قدمِ سبک‌بار ... دیدن ادامه » برداشت. بعد با دستان دراز شده به‌جلو که گویی در دریا شنا می‌کند، به زمین افتاد. خون از سرش بیرون زد. گرما مشت به چشم حنا کوبید. دست درازشده‌اش را دید که مثل ماهی قرمزی روی شن‌ها بالا و پایین می‌پرد. به‌اندازه‌ی چشم به‌هم‌زدنی ادامه داشت که طولانی‌تر از ابدیت بود...
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
زبان و ادبیات تجلی‌گاه اندیشه و افکار، اهداف و آرمان‌ها، تمدن و فرهنگ، و تجارب و روحیات یک جامعه است. انسان در طول تاریخ همواره از زبان و به ویژه ادبیات که زبان برتر است برای انتقال افکار و احساسات، انعکاس عناصر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه خود و فراتر از آن به تصویر کشیدن تاریخ ملتش سود جسته است. ربیع جابر نویسنده، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار مطرح لبنانی نیز از جمله کسانی است که از ادبیات در چنین راستایی بهره گرفته است.

وی که از نویسندگان جوان لبنان و از مطرح‌ترین نویسندگان نسل امروز جهان عرب به شمار می‌رود، در سال ۱۹۷۲ میلادی در بیروت متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و در رشته فیزیک به پایان برد. او همچنین سردبیر هفته نامه «آفاق»، پیوست فرهنگی روزنامه «الحیاه» است که در لندن به چاپ می‌رسد. این نویسنده پرکار، در طول بیست سال هجده اثر ادبی خلق کرده که بیشتر آنها به دیگر زبان‌ها از جمله فرانسه و آلمانی ترجمه شده است.

این ... دیدن ادامه » آثار که صحنه داستانی اکثر آنها، لبنان و به ویژه بیروت است و به موضوع جنگ‌های داخلی لبنان، اسباب و علل، و عواقب و پیامدهای فاجعه بار انسانی آن می‌پردازد، عبارتند از: سید العتمه/ آقای تاریکی (۱۹۹۲)، شای اسود/ چای تلخ (۱۹۹۵)، البیت الاخیر/ خانه آخر (۱۹۹۶)، الفراشه الزرقاء/ پروانه آبی (۱۹۹۶)، رالف رزق الله در آینه (۱۹۹۷)، کنت امیرا/ شاهزاده بودم (۱۹۹۷)، نظره اخیره علی کین سای/ آخرین نگاه برکین سای(۱۹۹۸)، یوسف الانجلیزی/ یوسف انگلیسی (۱۹۹۹)، رحله الغرناطی/ سفر مرد گرانادایی (۲۰۰۲)، بیروت مدینه العالم: الجزء الاول/ بیروت مادر شهر جهان: قسمت اول (۲۰۰۳)، بیریتوس: مدینه تحت الارض/ بیریتوس: شهری در زیرزمین (۲۰۰۵)، بیروت مدینه العالم: الجز الثانی/ بیروت مادر شهر جهان: قسمت دوم (۲۰۰۵)، تقریر میلیس/ گزارش مهلیس (۲۰۰۵)، بیروت مدینه العالم: الجزء الثالث/ بیروت مادر شهر جهان: قسمت سوم (۲۰۰۷)، الاعترافات/ اعترافات (۲۰۰۸) آمیرکا/ امریکا (۲۰۰۹)، دروز بلغراد- حکایه حنا یعقوب/ دروزیان بلگراد- داستان حنا یعقوب (۲۰۱۱)، طیور الهولیدای ان/ پرندگان هالیدی این (۲۰۱۱).

نخستین رمان وی (سید العتمه) توانست در سال ۱۹۹۲ جایزه منتقدان را به خود اختصاص دهد. او همچنین در سال ۲۰۱۰ کاندید جایزه بین المللی رمان عربی برای کتابش با عنوان آمریکا شد که با همین نام، فیلمی از روی این رمان ساخته شد و سرانجام در سال ۲۰۱۲ توانست جایزه بین المللی بوکر عربی IPAF را برای اثرش با عنوان دروز بلغراد- حکایه حنا یعقوب از آن خود کند.

ربیع جابر در این رمان که رمانی تاریخی با ژانر ادبیات زندان است، با انعکاس واقعیت‌های زندگی اجتماعی مردمی که خود یکی از آنهاست، نشان داده که صرفاً به دنبال زیبایی آفرینی و تاثیرگذاری و سرگرم کردن خواننده خود نیست، بلکه رمانش را برای ملموس کردن زندگی و درس گرفتن از آن نوشته است. او هم واقعیت‌های عالم درون و هم واقعیت‌های عالم بیرون را مدنظر قرار داده و تاثیرات آنها را برهم به تصویر کشیده است: واقعه تاریخی کشتار ۱۸۶۰ میلادی و تبعید دروزیان را برگزیده و حوادثی را در متن این واقعیت تاریخی خلق کرده است.
فاطمه مهاجران و فاطمه حبیبی این را دوست دارند
به رمان دوستان توصیه می‌کنم حتما بخوننش. یه رمان تاریخی که با زبان ادبی فوق العاده تاثیر گذاری نوشته شده با درونمایه‌ای چند بعدی. قلم مترجم هم بسیار شیوا و روان و جذابه. منتظر آثار بیشتری از این نویسنده و مترجم هستم.
۳۱ خرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کاریل چرچیل نمایشنامه ی پاسبان های مهربان را با تاثیر از کتاب مراقبت و تنبیه میشل فوکو در سال 1978 نگاشت.نمایشنامه ی او در واقع یک نسخه ی نمایشی از نوشتار فوکو است.صحنه پردازی پاسبان های مهربان فرانسه ی انقلابی است که به سومین دهه ی سده ی نوزدهم وارد شده است.پیامد مهم انقلاب فرانسه،پیدایش قدرت بورژوازی و راهبردهای نوین انضباطی است.چرچیل ... دیدن ادامه » با ترسیم چگونگی زایش این قدرت به همراه راهبردهای جدید آن بر این مطلب تاکید میکند که هیچ تمایزی میان انگلستان خودکامه ی امروزی و فرانسه ی انضباطی سده ی نوزدهم نیست؛خودکامگی مردمان را به سوژه های فرمانبردار بدل ساخته و بر کردار و پندار آن ها نیز سیطره افکنده است(چرچیل 3)در حقیقت،پاسبان های مهربان شکوه ای است از تحت مراقبت بودن افراد در جامعه ی انگلستان که توان بروز هر نوع اعتراض اجتماعی از آن ها دریغ شده است.
فاطمه حبیبی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
جان میلینگتون سینگ،زاده ی سال 1871 از نمایشنامه نویسان و شاعران سرشناس ایرلند به شمار میرود.آثار سینگ اغلب مورد انتقاد نشریات و منتقدان قرار داشت،اما در سال 1907 و با نمایش دلاور سرزمین های غرب بود که موج اعتراضات تماشاکران در دوبلین به راه افتاد.این نمایشنامه،که از دید بسیاری بهتری اثر اوست،از جانب تماشاگران وقت،به دارا بودن تم قهرمان ... دیدن ادامه » نمایی پدرکشی و نیز بد نام کردن زنان ایرلندی متهم شد،سینگ به همراه ییتس و لیدی گرگوری از بنامان احیای ادبی ایرلند بودند که دغدغه شان استفاده از افسانه های دیرین در جهت ستایش ملی گرایی در ایرلند بود.در این بین سینگ با وجود عمر کوتاهش توانست از این فرصت برای به جا گذاشتن میراث ادبی بهره برد.دانش سینگ از زبان گی لیک باعث شد وی چهار چوبی مخصوص به خود در نوشتن بیابد.این چهار چوب به همراه باز آفرینی افسانه های مردمی و جان بخشی به شخصیت های فولکوری از جمله ولگرد ها تعمیرکارهای دوره گرد،خانه به دوش ها و آهنگران،د فضایی رئالیستی الگوی نمایش های تئاتر آبی را بنا میکند الگویی که بسیاری از نویسندگان آینده ی ایرلند از جمله شان او کیسی،برندن بین،لنکس اورابینسون،و حتا ساموئل بکت بدان وام دارند.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من این کتاب یکی از بهترین رمان هایی است که یک نوجوان تخیل گرا میتواند بخواند.:-) ♥
سید محمدرضا مهدوی این را خواند
مائده جامی و سعید زمانی این را دوست دارند
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق العاده..
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
شامل دو تا نمایشنامه است، با عناوین "قلاده سگ شکاریات رو صبح زود ببند" و "سلول صفر". که اولی رو بیشتر پسندیدم، مجموعا قلمشون رو دوست دارم، تو همشهری داستان یه داستانی ازشون چاپ شده بود با عنوان "در معرض" که خیلی خیلی دوست داشتنی بود :) فضاها رو خیلی خوب توصیف میکنند..
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اریک امانوئل اشمیت، متولد سال ۱۹۶۰ در فرانسه و از نمایشنامه نویسان شناخته شده بین المللی است. «خرده جنایت‌های زناشویی» و «موسیو ابراهیم و گل های قرآن» از جمله آثار این نویسنده هستند که در کنار دیگر نمایشنامه هایش، در ایران بیشتر معروف شده اند. امانوئل اشمیت در زمینه نگارش داستان و رمان نیز فعالیت دارد.

نمایشنامه «خانواده گیتری» از این نویسنده در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

در ... دیدن ادامه » قسمتی از این نمایشنامه می خوانیم:

سایه شارلوت لیزه در قالب خانم فونتن ناپدید شد.

ساشا گیتری گفت و گویش را با کارگردان، در حالی که جویده جویده صحبت می کند، ادامه می دهد.

کارگردان: در واقع، مشکلات تان را در ملاء عام حل و فصل می کردید؟

ساشا گیتری: بهتر است از آنچه واقعی است در نمایش حرف بزنیم... ژول رونار می گفت نویسنده دراماتیک مسئول آثارش است.

کارگردان: من هرگز جرات این کار را نداشتم.

ساشا گیتری: جرات چه را؟

کارگردان: شستن لباس های کثیفم، نسبت دادن بدخلقی ام به فونتن...

ساشا گیتری: چه؟ من متواضع نیستم درسته؟

کارگردان: من چیزی نگفتم آقا.

ساشا گیتری: اما به آن فکر کردید! چه عادت عجیبی، خدای من... متواضع، انگار حسن است! آیا تا به حال کسی را دیده اید که به خاطر فروتنی اش به افتخار، ثروت و خوشبختی رسیده باشد؟ به عقیده من این ها بیشتر خودخواهی است که ما را به آن جا می کشاند.
مهنّا حسین زاده این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
باسلام
نکته جالب درباره این کتاب این است که چاپ اول آن116صفحه بودوچاپ جدید96صفحه.پس چاپ قبلی 20صفحه بیشترداشته.من نمی دانم چرانویسنده خود متوجه این نکته نشده وبه خودزحمت داده20صفحه بی ارزش رادرمتن خودبگنجاند!؟
البته تعداد صفحات به نوع و اندازه فونت و فاصله پاراگرافها و خیلی چیزای دیگه برمیگرده.
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر چه به سادگی می توان با نگاهی همدلانه به موضوع سخنرانی شیرزاد حسن در کنفرانس ادبی فنلاند ۱۹۹۷ به عنوان "پاسخی نو به یک پرسشی کهنه" رنگ و بویی از حقیقتی کهن داد اما توجه به مکان این حرفها و جنبه ستایش گرانه‌اش آن هم در خانه میزبان، نوعی از جهت‌گیری را در خواننده‌ی شرقی بیدار می‌کند. جهت گیری شاید از نوع کاملان انتقادی اش.« در فرهنگ ُ من شرقی ، اگر پرسش هایی در کار باشد، به سختی به فکر می رسند و بیشتر آنها قبل از آن که بر زبان جاری شوند، به دیار عدم می‌پیوندند.۱۱ص». شاید یکی از دلایل این به پرسش کشیده نشدن برخی از مسائل را بتوان به همان وجوهی نسبت داد که در کلام سخنران به نمایش در آمده‌اند. آیا می شود به ساخت زبانی که این چنین کل نگرانه و با همان گرایش حماسی به موضع پرداخته در این میان نیاندیشید ؟ و این عدم به پرسش کشیدن برخی مسائل را متوجه جنس همین برخورد کل نگرانه به کرد ؟ گذشته از فراز و فرودهای قابل بحث در سخنرانی فوق که حجمی معادل یک سوم کل کتاب را به خود اختصاص داده به داستان بلندی میرسیم که از جنبه های خاصی می تواند به شدت موضوعیت تحلیلی بیابد.
نوشتار شیرزاد حسن به شدت گرم است و این حسی نویسی (البته که منظور به هیچ وجه احساساتی گری نیست) به قدری در بخش هایی از کار پر رنگ می شود که گویی باید آن بخش ها را باصدایی به بلندی یک فریاد خواند فریادی که وجه اعتراضی به خود گرفته است و همین موضوع گاهی متن را با چالشی جدی مواجه می کند و تا مرز های شعار گونه‌گی نیز پیش می‌راند. و خوب می‌توان ریشه های این نوع از نوشتار را در الصاق صفتهای خشن و به قولی آب دار به توصیفات دانست توصیفاتی که گاهی به قدری آب و رنگ می‌گیرند که به تصویری ازلی ، ابدی از تابلو آفرنیش جان ‌بخشند . «...هرج و مرج و آشوب و هیاهو شیهه اسب و صدای مادیان ، برنا برنای گربه و هاپ هاپ سگ و زوزه‌ئ تازی و جیغ میمون و صدای شتر بال صدها پرنده ، فرشته های آسمان را به تماشای ما فراخواند . ۸۰ص»
روایت او همواره از مرز بین لذت و گناه ،خون و خشونت و مفاهیم تقابلی متضادی می گذرد و متن را به عرصه کار زاری بدل می سازد که از نزدیک ترین و دور ترین عناصر دعوت به برخورد شدید در آن شده است . برخوردی به فاصله برخورد پسر و پدر ، غریزه و قانون و شاید فریاد اعتراض و سکوت محض. فضای سرکوب شده حصار گاهی خواننده را به یاد فضای به شدت سرکوب شده رمان ۱۹۸۴ جورج ارول می اندازد جایی که دیدن خواب گناه آلود نیز تفتیش و بررسی می شود .«شبح پدر از آدمک بیرون می آمد و مرا زیر لگد می گرفت .۵۹ص »
گاهی ... دیدن ادامه » به سادگی می توان کهن الگو ها را از سطح و خلال روایت بازیافت و گاهی بافت اثر اجازه استخراج فورری و سریع این خواستگاه ها را به خواننده نمی‌دهد و این یکی از نقاط برجسته کار نویسنده است . جایی که امکان جدا کردن الگوی اولیه به علت بافت دقیق و در هم تنیده روایت به محال نزدیک شده و وضعیت تازه‌ای را حتی نسبت به خواستگاه خویش تولید و تعریف می‌کند. بعد از کشته‌شدن پدر به مثابه حاکم در داستان گویی جمعیت درون حصار به نوعی جنون و لجام گسیختگی دچار می شوند . جنونی که از عدم مقاومت در برابر آزادی و اختیار به وجود آمده است و گویی نویسنده با این کار همواره سعی در نمایش آن خوشبختی دارد که بنده را در تقابل ارباب و بنده در بر گرفته است . خوشبختی که بعد از انجام تکلیف و ارضائ خواست ارباب او را به آرامش می رساند.
پدر و حصارهایش همواره میل به نوعی حلول در سطح نمادین دارند و تفرد خاصی از خود بروز نمی دهند و همواره از این موضع عام که به شدت قابل تاویل است کوتاه نمی آیند تا به شخصیت و چهره ای خاص و موضعی بدل شوند .
چیزی که از الگوی همواره ادیپی کار بیرون نمی زند این نکته است که راوی هیچ گاه خود را در مقابل پدر یا همان عرصه قدرت با چیز یا کسی متحد نمی بیند و گویی همواره اوست که باید پاسخ گوی سکوت دیگران باشد اوست که باید بجنگد و اوست که باید پاسخ گوی انتقادهای بعد از عمل خویش نیز باشد و اوست که باید فرجام کار را توان دهد در این میان نقش حصار به عنوان محل وقوع روایت موضوعیت کاملان نمادین می یابد و خانواده همواره به عرصه ای وسیعتر مترادف شده و شکلی از جامعه می یابد. اما جامعه به تصویر کشیده شده بیشتر از هر چیز شبیه یک حرمسرای بزرگ است.اجتماعی متشکل از زنان و اخته‌گان.
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
زشتی کاری جز پیشرفت نمی‌تواند بکند. همیشه غافلگیر می‌کند. به همان اندازه که وقت خاموشی‌اش می‌بازد، وقت خوش‌مشربی‌اش خوب عمل می‌کند: جسورانه‌تر، چابک‌تر، عاشق‌تر، متملقانه‌تر، مست‌تر و در یک کلمه، مؤثرتر عمل می‌کند. زشتی‌ها، معشوق‌های دلپذیری هستند. همیشه در عشق پیروزند...
...زیبایی، لعنتی است که جز کاهلی و رخوت به‌بار نمی‌آورد. و زشتی، برکتی که باعث استثنائات می‌شود و می‌تواند سرنوشت یک زندگی را شکوهمندانه رقم بزند. (ص۳۳)

زئوس ... دیدن ادامه » پترلاما از همه هیجان‌زده‌تر بود، برای مهمانانش توضیح داد این کبوترها با هم رنگ شده‌اند در یک گروه هستند و با هم زندگی می‌کنند، بی‌آن‌که با گروهی دیگر، ارتباط داشته باشند. در واقع، رنگ برای آن‌ها در حکم نژادشان است و این مسأله، این اعتقاد را که می‌گویند، حماقت فقط مخصوص بشر است را نقض می‌کند. (ص۷۱)

روزهای اولی که آن‌ها از تو عکس می‌گرفتند به این دلیل بود که تو چیز متفاوتی بودی و حالا به این دلیل که تو مشهور شده‌ای. شهرت جانوری است که از خودش تغذیه می‌کند. (ص۸۱)

- وقتی با تو برخورد کردم، از چه چیزی رنج می‌بردی؟ از داشتن آگاهی. برای این‌که رنج نبری، به تو پیشنهاد می‌کنم که به یک شئ تبدیل شوی، کاملٱ یک شئ، و در همه‌ی موارد از من اطاعت کنی. خودت را منسوخ کن. فکر و اندیشه‌ی من باید جانشین فکر و اندیشه‌ی تو باشد.
- این یعنی می‌خواهید من برده‌ی شما باشم.
- نه بیچاره! برده خیلی بالاتر از شئ است. برده می‌خواهد که آزاد باشد؛ نه، من می‌خواهم تو چیزی کمتر از یک برده باشی. اجتماع ما طوری سازمان‌دهی شده‌است که اگر در آن یک شئ باشی، خیلی خیلی بهتر است تا موجودی آگاه. می‌خواهم که تو یک شئ باشی از آن من. (ص۹۶)

هر کدام از ما سه موجود هستیم. یک وجود شیئی داریم که همان جسم ماست، یک وجود روحی که همان آگاهی ما و یک وجود کلامی یعنی همان چیزی که دیگران درباره ی ما می گویند. وجود اول یعنی جسم، خارج از اختیار ماست. این ما نیستیم که انتخاب می کنیم قد کوتاه باشیم یا گوژ پشت. بزرگ شویم یا نه، پیر شویم یا نشویم، مرگ و زندگی ما در دست خود ما نیست. وجود دوم که اگاهی ماست...
...خیلی فریبنده و گول زننده است: یعنی ما فقط از آن چیزهایی که وجود دارند، آگاهی داریم. از آنچه که هستیم. می توان گفت آگاهی قلم موی چسبناک سر به راهی نیست که بر واقعیت کشیده شود. تنها وجود سوم ماست که به ما اجازه می دهد در سرنوشتمان دخالت کنیم. به ما یک تئاتر، یک صحنه و طرفدارانی می دهد...! (ص۹۸)

برای شنیدن سکوت باید سر و صدا کرد. (ص۱۱۲)

موفقیت معمولٱ چیزی نیست که هنرمند آن را به‌وجود آورد بلکه این مخاطب است که آن را می‌آفریند. (ص۱۳۱)

صدایت، حضورت، عکس‌العمل‌هایت، مهربانی‌ات، از هرچه که درباره‌ات می‌دانستم، استفاده کردم و صورتت را تصور کردم. (ص۱۷۷)


هنر برای انسان به‌وجود آمده، توسط انسان. مطمئنٱ هنر نمی‌تواند خود انسان باشد. (ص۲۱۷)

شهرت بیشتر برازنده‌ی مردگان است. لباس عاریه‌ای است که به تن زندگان مضحک می‌نماید. (ص۲۳۵)

جوان که بودم، می‌خواستم که زیبایی در من باشد. احساس بدبختی می‌کردم. حالا پذیرفته‌ام و دریافته‌ام که زیبایی همه‌جا هست. همه‌جا دور و بر من. (ص۲۳۹)


زمانی که یک اثر هنری بودم
اریک امانوئل اشمیت
فاطمه نوروزی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
آرتور میلر نمایشنامه نویس شناخته شده آمریکایی و مولف نمایشنامه هایی چون «مرگ فروشنده»، «همه پسران من» و ... است. او در این نمایشنامه به سراغ یک خانواده دیگر آمریکایی رفته است. در این خانواده دو برادر وجود دارد که یکی جراحی موفق و دیگری پلیسی معمولی و متوسط است. این دو بعد از سال ها به خاطر فروش اسباب و اثاثیه پدرومادرشان با یکدیگر روبرو می شوند. در نتیجه اتفاقات گذشته را مرور می کنند و این مرور کردن، موجب شناخت کیفیت زندگی هر یک از آن ها می شود.

نمایشنامه «تاوان» دو فلسفه متفاوت درباره زندگی را به تصویر می کشد. کلایو برنز منتقد روزنامه نیویورک تایمز، این اثر را یکی از سرگرم کننده ترین و جذاب ترین نمایشنامه های میلر می داند. این منتقد می گوید این نمایشنامه در خور نمایش بوده و از تکنیک های نمایشی کلاسیک وحدت زمان، مکان و عمل پیروی می کند، و دلبستگی میلر به همراه استعدادهای بی نظیرش را به عنوان قصه گوی مادرزاد، متجلی می کند.

این ... دیدن ادامه » نمایشنامه ۴ شخصیت دارد که به ترتیب عبارت اند از: ویکتور فرنتس مردی تقریبا ۵۰ ساله، استر فرنتس زنی تقریبا ۴۰ و چند ساله، گرگوری سالمون پیرمردی قوی هیکل و والتر فرنتس مردی پنجاه و پنج ساله.

در قسمتی از «تاوان» می خوانیم:

ویکتور: موضوع اینه که من باید اونو تقسیم کنم، می فهمی...

سالمون: بسیار خب... پس من یه قبض به تو می دم و شیصد دلار کم می کنم.

ویکتور: نه نه ... [بلند می شود و بی هدف این طرف و آن طرف در حالی که به اثاثیه نگاه می کند می رود]

سالمون: چراکه نه؟ اون از تو کنده تو هم از اون بکن. اگه بخوای من چهارصدتا کم می کنم.

ویکتور: نه، نمی خوام این کارو بکنم. [مکث کوتاه] فردا بهت زنگ می زنم.

سالمون: [لبخند می زند] خیله خب؛ اگه خدا بخواد و فردا اون جا باشم تلفنتو جواب می دم. اگه نبودم...[مکث کوتاه] که هیچی.

ویکتور: [به او بر می خورد اما می خواهد که باور کند] دوباره شروع نکن لطفا، می شه؟
سپیده شوهانی این را دوست دارد
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
«رمان «بل کانتو» نخستین رمانی است که از آن پَچِت، نویسنده آمریکایی به فارسی برگردانده شده و منتشر شده است.»
«پچت (متولد 1963) این رمان را در سال 2001 نوشته و در سال 2002 با این رمان، جایزه اورنج را از آن خود کرده است؛ جایزه‌ای که مختصص بهترین نویسندگان زن آمریکاست. این رمان همچنین جایزه ادبی پن (فاکنر) 2002 را از آن خود کرده.»
این نویسنده، شش رمان دارد و بل کانتو، نخستین رمان او است
«داستان ... دیدن ادامه » در جغرافیای آمریکای جنوبی اتفاق می‌افتد و روایتگر زنی است که خواننده اُپراست. ماجرا این گونه پیش می‌رود که این زن خواننده برای خواندن به میهمانی معاون رئیس‌جمهوری دعوت می‌شود؛ میهمانی که سران کشورهای مختلف نیز در آن حاضر هستند.»

«در جریان برگزاری مراسم، یک گروه گروگان‌گیر، تمامی میهمانان را به گروگان می‌گیرد و کل داستان به اتفاق‌ها و روابط بین گروگان‌ها و گروگان‌گیرها ظرف چند ماه برمی‌گردد.»
«معمولا این اتفاقات در دنیای واقعی رخ نمی‌دهد و برقراری رابطه دوستانه بین گروگان‌گیران و گروگان‌ها اتفاق‌های جالب و دور از ذهنی را رقم می‌زند. تاجایی که آن‌ها با فوتبال و شطرنج بازی می‌کنند و...»
«جالب است که یکی از گروگان‌گیرها که استعداد خوانندگی دارد، در طول دوره اسارت زیر نظر زنِ خواننده اپرا، به یادگیری مشغول می‌شود و یک گروگان ژاپنی هم برای اجراهاشان پیانو می‌نوازد.»
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
کتاب با این جملات آغاز می شود :

تمام رویاهای ما در جوانی شکل می گیرند.وقتی بچه بودم موفقیت های قهرمانان زمانمان را بسیار الهام بخش تر از درس خواندن می دیدم.مردانی که برای کشف سرزمین های جدید رفته بودند و یا با رنج و زحمت و ایثار جسمشان را برای میدان های ورزشی آماده می کردند،فاتحان بلندترین قله ها...-تقلید از چنین مردانی-آرزوی من بود
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
لطفا توضیح و معرفی
برای همراهی در دیوار لطفا درآغاز    وارد شوید
صفحه 1 از 4